Veel gestelde vragen

Voordat u contact opneemt

FAQ Patiënt

Algemeen

Hartis gaat zeer zorgvuldig met uw medische gegevens om en is daarvoor volledig gecertificeerd. Hartis is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Tevens zijn wij ISO 27701 gecertificeerd, dit is de nieuwste privacy norm.

Na ontvangst van uw onderzoek, ontvangt u huisarts binnen 2 a 3 werkdagen de uitslag. De huisarts zal de uitslag met uw delen, dat mogen wij vanwege privacy redenen niet doen.

Holter aan Huis

Wij willen u vragen het onderzoek direct te starten en de recorder aan te sluiten, zodra u het pakket heeft ontvangen. Dit heeft twee belangrijke redenen:

De recorder is een kostbaar medisch apparaat. Zolang u de recorder ongebruikt in uw bezit heeft kunnen wij geen andere patiënten helpen en voorzien van een diagnose. Wij doen ons uiterste best de zorg zo snel mogelijk, zo goed mogelijk en zo goedkoop en toegankelijk mogelijk te houden. Uw medewerking is daarin cruciaal door de recorder niet langer dan nodig bij u te houden. Daarnaast kunnen wij uw ECG niet analyseren als wij de recorder niet retour hebben.

De accu van de recorder ontlaadt, dit is een natuurlijk proces, maar leidt er helaas toe dat de recorder op een gegeven moment niet meer ingezet kan worden omdat de accuspanning te laag is om de opname af te ronden.

Ja, u kunt de recorder nog gebruiken, mits de accu nog voldoende is geladen. Dit kunt u checken door eenmaal op de knop van de recorder te drukken (als deze nog niet is gestart).

Als er minder dan 3 lampjes gaan branden neemt u dan contact op met de Helpdesk op nummer: 088 - 202 46 46. Indien er 3 of meer lampjes branden, is de accu nog genoeg geladen om het onderzoek uit te voeren. Wij verzoeken u wel de recorder direct te starten en niet nog langer te wachten.

Nee, de recorder kan niet langer gedragen worden. Uw huisarts heeft vastgesteld dat u de recorder voor een bepaald aantal dagen moet dragen. Voor dit aantal dagen is de recorder ook geprepareerd/klaargemaakt. De recorder stopt vanzelf met opnemen als die tijd verstreken is.

Nee, zodra de recorder is gestart zullen de lampjes enige tijd gaan knipperen en vervolgens zal er nog één lampje een aantal seconden branden waarna alle lampjes uitgaan. Mocht u twijfelen of recorder nog werkt, kunt u eenmalig op de knop drukken. Het één lampje zal kort oplichten. Doet u dit niet te vaak, u markeert hiermee een klacht in het ECG waar wij extra naar zullen kijken.

Dit houdt in dat de accuspanning te laag is om de recorder te starten. Dit kan komen doordat er te lang is gewacht met het starten van de recorder. Wij willen u vragen de recorder en materialen, die nog niet zijn gebruikt, in de retourenveloppe te stoppen en naar ons terug te sturen. Indien u het onderzoek nog steeds wilt uitvoeren, willen we u vragen contact op te nemen met de huisartsenpraktijk. Zij kunnen nogmaals een aanvraag doen voor een Holter aan Huis, waarna we die na ontvangst op de post zullen doen.

Ja, de recorder werkt nog steeds ook als niet alle lampjes branden. Het kan voorkomen dat er een ledlampje beschadigd raakt tijdens het vervoeren van de recorder. Dit heeft geen invloed op het onderzoek.

Zodra een rood lampje gaat branden geeft dit aan dat de accu te leeg is om de opname verder af te maken. Wij vragen wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de Helpdesk via nummer: 088 - 202 46 46.

U dient de elektrodes uiterlijk na 2 dagen te vervangen. Dit heeft te maken met de geleiding en het afnemen van de plakkracht van de elektrodes. Ook moet u de elektrodes vervangen als u gaat douchen. U kunt namelijk niet met de recorder of de elektrodes douchen. Wij vragen u in het dagboek te noteren wanneer u de elektrodes vervangt.

Als u merkt dat de elektrodes los beginnen te laten kunt u de elektrodes doormiddel van pleister tape kruislings over de elektrode extra op de huid bevestigen. Als u de recorder al langer dan één dag op heeft, kunt u ook besluiten een nieuw setje elektrodes op te plakken. Wij vragen u in het dagboek te noteren wanneer u de elektrodes vervangt.

Indien de elektrodes volledig zijn losgelaten, raden wij u aan om een nieuw setje elektrodes op te plakken. Ook in dit geval vragen wij u om op het dagboek te noteren op welk moment u de elektrodes vervangt. Als de elektrodes in uw slaap zijn losgelaten, vragen wij u een zo goed mogelijke schatting te doen op welk tijdstip de elektrodes zijn losgeraakt en dat in het dagboek te noteren.

Bij voorkeur niet. De V5 zit precies op de plek waar de beugel van de beha zit. Wilt u toch graag een beha dragen, dan graag een beha zonder beugel of een sportbeha.

Zodra u de recorder heeft gedragen voor het aantal dagen dat uw huisarts had voorgeschreven, kunt u daarna direct de recorder naar Hartis retour sturen. In het pakket zit een retourenveloppe waarin u de recorder, dagboekje en ongebruikte materialen naar ons kunt terugsturen. De Portokosten zijn betaald.

Zodra wij de door u opgestuurd retourenveloppe hebben ontvangen, gaan we hier direct mee aan de slag. Na ontvangst wordt de uitslag binnen 2 á 3 werkdagen naar de huisarts gestuurd.

Het onderzoek wordt vergoed door uw zorgverzekeraar, maar wordt door uw zorgverzekeraar ten laste gebracht van het wettelijk verplicht eigen risico. Het exacte bedrag verschilt per verzekeraar, maar gemiddeld is dit rond de €150,

Wij verzoeken u de recorder goed te verpakken in het zakje van bubbeltjesplastic en deze samen met het dagboek en de ongebruikte materialen in een klein doosje of grote enveloppe te versturen naar:

HARTIS Telezorg
Antwoordnummer 54200
3625 ZV  Breukeleveen

24-uurs Bloeddrukmeter

Wij adviseren u met klem de bloeddrukmeter NIET af te doen nadat u deze gestart heeft voordat de 24 uur verstreken zijn. Wilt u toch eerder met de meting stoppen en de bloeddrukmeter af doen is het erg belangrijk dat u de bloeddrukmeter UITZET.

Volg onderstaande stappen:

  1. Houdt de middelste groen gemarkeerde knop voor een aantal seconden ingedrukt, totdat in het scherm ON (knipperend) en OFF verschijnt.
  2. Druk eenmaal op de rood gemarkeerde knop, waarna OFF gaat knipperen.
  3. Druk tot slot eenmaal op de middelste groen gemarkeerde knop. U hoort dan drie piepjes en het scherm wordt volledig zwart. De bloeddrukmeter is nu correct uitgeschakeld.

Indien u de bloeddrukmeter niet uitzet, zal deze blijven werken en de band oppompen. De band zal hierdoor beschadigd raken en onbruikbaar zijn.

Na ontvangst van uw onderzoek, ontvangt u huisarts binnen 2 a 3 werkdagen de uitslag. De huisarts zal de uitslag met uw delen, dat mogen wij vanwege privacy redenen niet doen.

Wanneer u tussen de metingen door tintelingen in uw arm en/of vingers ervaart kan dit betekenen dat u de band van de bloeddrukmeter te strak om uw arm heeft geplaatst. U kunt tussen de metingen door de band loshalen en deze iets minder strak om u arm plaatsen.

Wanneer u tijdens de metingen ervaart dat de band naar beneden zakt kunt u de band tussen de metingen door los halen en iets strakker op de juiste plek (ongeveer 2 cm tot 3 cm boven uw elleboog) van uw bovenarm opnieuw plaatsen.

Nee, het is erg belangrijk dat de bloeddrukmeter droog blijft. De bloeddrukmeter kan niet tegen water en zal stuk gaan. Douchen met de bloeddrukmeter om uw bovenarm is dus niet mogelijk.

  • EC01: De band zit te los om de bovenarm. Plaats de band strakker om uw bovenarm
  • EC04: Zwak signaal. Controleer of de band te los zit en plaats de band indien nodig strakker om uw bovenarm
  • EC06: Overmatige beweging tijdens de meting. Blijf kalm en beweeg uw arm of vingers niet tijdens de meting.
  • EC08: Fout in de meting. Houd uw arm stil, druk op de groene knop om opnieuw te meten.
  • EC10: Meting is afgebroken. Blijf kalm, er wordt automatisch een nieuwe meting uitgevoerd.

Wanneer er een andere foutmelding op het scherm verschijnt vragen wij u contact op te nemen met de helpdesk en onze medewerker zal u vertellen wat de vervolgstappen zijn. U kunt de helpdesk bereiken op het volgende nummer: 088 – 202 46 46

De 24-uurs bloeddrukmeting wordt vergoed door de zorgverzekeraars. Wel wordt dit zoals gebruikelijk ten laste gebracht van het wettelijk eigen risico. Hartis heeft voor deze vorm van diagnostiek, contracten afgesloten met enkele zorgverzekeraars, maar niet met allemaal.

Wanneer u verzekerd bent bij een zorgverzekeraar waarmee Hartis een overeenkomst heeft, hoeft u niets te doen. De betaling wordt automatisch afgehandeld.

Indien wij geen overeenkomst hebben met uw zorgverzekeraar ontvangt u van ons een factuur voor de 24-uurs bloeddrukmeting. Dit bedrag dient u zelf naar ons over te maken en vervolgens declareert u zelf de factuur bij uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw polis krijgt u dit geheel of gedeeltelijk vergoed. Deze verrichting komt ten laste van het wettelijk eigen risico.

Contact

Contactgegevens

Hartis Telezorg
Herenweg 43
3625 AB Breukeleveen

Email: helpdesk@hartis.nl
Tel: 088 – 202 46 46

Naam(Vereist)
U ontvangt een confirmatie op uw e-mailadres.

Heeft u liever telefonisch contact met Hartis?

Schroom dan niet om vrijblijvend contact met ons op te nemen. Onze helpdesk is tijdens kantooruren van maandag t/m vrijdag te bereiken tussen 08:00 - 17:0 uur.

Klachten

Bent u het niet eens met onze dienstverlening?
 We doen er alles aan om u op een fijne manier van dienst te zijn, we horen dus graag hoe het anders kan als u ergens tegen aan loopt. Download het klachtenregelement om te zien hoe wij om gaan met klachten.

Download het Klachtenregelement (PDF)

Enter description text here. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing. Quo incidunt ullamco.